Thursday, July 22, 2010

coretan di malam hari...

today i meet my long lost friend..
teman lama yang pernah sekepala
seiringan umur meningkat..pikiran kami makin tidak selari lagi..
mungkin untuk menyesuaikan diri dengan keadaan sekitar.. semua turut berubah.. aku (jadi ingat apa yang pernah aku kata pada ex aku.. times change.. place change.. human also change..)
dulu waktu kami masih mentah..kami tak pernah demand dalam kehidupan.. semua nya simple.. tetapi bila masuk alam pekerjaan.. kami berubah.. yang kekal cuma aku ( my interest toward gadget doesn't count in) mereka seperti meletak kan diri pada satu status..dan aku yang simple minded ini.. tak suka perubahan yang begini..
we lost contact.. dan bila dah tua begini.. aku mula merasakan.. aku juga salah.. kenapa aku tak boleh menerima perubahan mereka.. bertahan lah.. terima mereka seadanya..dan aku jadi pikir.. aku juga demanding.. aku jadi menyesal.. kerana aku ingat kata2 boss aku dulu.. dapat kenal seseorang tuh adalah jodoh.. cuba kita pikir.. berapa billion orang dalam dunia.. kenapa aku kenal dia.. kerana kami berjodoh..dan adalah salah jika aku tak menghargai setiap teman aku.. dan sekarang aku bertekad.. untuk cuba appreciate setiap orang yang ada di sekeliling aku.. life is short.. kita tak akan tau bila ajal akan menjemput kita.. dan tidak salah untuk senangkan hati orang lain.. sekiranya kita mampu untuk berbuat demikian..
today.. actually i feel mellow..hujan.. bawa banyak kenangan..
aku cuba untuk hidup bahagia.. melupakan segala kenangan yang tidak diingini..tetapi ada masa aku jadi ingat.. pagi tadi aku bangun.. dan teringat pada dia.. aku jadi marah.. kenapa masih ingat.. he has somebody else..and i have to build my life..and i know.. i will survive this...
tadi aku chat dengan teman.. dia bercinta jarak jauh.. dia kata pada aku yang dia tak nampak perempuan lain yang lebih cantik dari girlfriend dia..kerana pada dia girlfriend dia yang paling cantik dalam dunia.. aku jadi terharu sangat masa tu.. kerana aku pikir cinta sejati tuh dah hilang dari bumi ini...dan waktu itu.. dalam hati aku terus berdoa.. supaya tuhan ringan kan semua rintangan yang ada didepan mereka..hingga waktu tulis blog ini.. aku masih rasa terharu...
last chapter..
aku tak boleh ketik banyak2.. jari aku sakit kena cakar dengan kucing..
aku pikir aku nak tulis lebih banyak.. tetapi.. mode nak buat humor dah datang.. dan aku ada seorang teman chat yang baik.. dan aku nak buat humor dengan dia..:D

No comments:

Post a Comment